El Grup de treball Publicació sobre Cures avança en la redacció del seu document sobre la pedagogia de la cura

El Grup de treball Publicació sobre Cures avança en la redacció del seu document sobre la pedagogia de la cura

 

El passat 8 de juny es va reunir el fins llavors anomenat Grup de treball Angel Conference 2026. Davant la impossibilitat d’aconseguir finançament per presentar la comunicació “Autocura, cura compartida, cura de la Terra: una pedagogia de la cura per a una ciutadania global sostenible” a Bolonya, el grup l’ha retirat de la conferència. Això no obstant, han decidit continuar treballant en la seva redacció amb la finalitat de publicar-la, i per això el grup ha canviat de nom i ara es diu Grup de treball Publicació sobre Cures.

Els continguts principals de la publicació es resumeixen en els següents punts:

  • Resposta a la policrisi: S’analitza la crisi actual (econòmica, ecològica i democràtica) i es proposa l’ètica de la cura enfront del control, l’extractivisme i la lògica del mercat.
  • Ecodependència i interdependència: Es recull que les persones som vulnerables i connectades amb la natura; per tant, la cura s’ha d’entendre com una responsabilitat política i comunitària, no privada.
  • Pedagogia de les cures: S’analitza la proposta didàctica “Cuidarme, cuidarnos, cuidar la Tierra”, plantejada com un acte d’“acupuntura social” a les escoles. S’estructura en cinc sessions participatives per a alumnes de primària superior i primer cicle d’ESO. L’objectiu és formar una ciutadania crítica mitjançant el treball en tres eixos: l’autocura, la cura dels altres i la cura del planeta.