El passat 8 de juny es va reunir el fins llavors anomenat Grup de treball Angel Conference 2026. Davant la impossibilitat d’aconseguir finançament per presentar la comunicació “Autocura, cura compartida, cura de la Terra: una pedagogia de la cura per a una ciutadania global sostenible” a Bolonya, el grup l’ha retirat de la conferència. Això no obstant, han decidit continuar treballant en la seva redacció amb la finalitat de publicar-la, i per això el grup ha canviat de nom i ara es diu Grup de treball Publicació sobre Cures.
Els continguts principals de la publicació es resumeixen en els següents punts:
- Resposta a la policrisi: S’analitza la crisi actual (econòmica, ecològica i democràtica) i es proposa l’ètica de la cura enfront del control, l’extractivisme i la lògica del mercat.
- Ecodependència i interdependència: Es recull que les persones som vulnerables i connectades amb la natura; per tant, la cura s’ha d’entendre com una responsabilitat política i comunitària, no privada.
- Pedagogia de les cures: S’analitza la proposta didàctica “Cuidarme, cuidarnos, cuidar la Tierra”, plantejada com un acte d’“acupuntura social” a les escoles. S’estructura en cinc sessions participatives per a alumnes de primària superior i primer cicle d’ESO. L’objectiu és formar una ciutadania crítica mitjançant el treball en tres eixos: l’autocura, la cura dels altres i la cura del planeta.
